Hem Min verktygslåda Klientberättelser
Hur jag jobbar

Förbättring av min balans - en klientberättelse

Stort tack för senast! Jag kände en stor förbättring av min balans, kunde stått på ett ben i flera timmar... Det märkliga var hur jag kände min kropp stadig och på samma stund väldigt sårbar?! Mitt knä har gjort sig påmint, men inte med smärta, utan snarare som en slags läkeprocess. Jag har känt att ryggen har ömsom varit stark ömsom instabil. Märkligt!
Jag har lyssnat mer på min kropp än vanligt, försökt dra ner på tempot och jag antar att det ger lite utdelning. Snart har det gått tre veckor sen jag var hos dig, och jag vill såklart komma tillbaka.

Susanne

Hjälp med diffusa magproblem

Jag sökte hjälp hos Rita efter flera år av olika diffusa symtom som magproblem, spända muskler i nacke och rygg, yrsel mm. När jag kom till Rita upplevde jag läget som mycket jobbigt då jag hade stora besvär av min mage och hade sökt hjälp inom den ”konvetionella” vården utan resultat. Rita hjälpte mig genom sin mjuka behandling  och avslappnade förhållningsätt att slappna av och vila och framförallt hjälpte hon mig fick mig att återfå hoppet om att jag faktiskt kan må bra igen.

Maria

Engelskt tack

I want to thank you so much for taking time to talk with my mom and I.  
I think you are such a keen observer and am shocked at your ability to identify my parent's  (my family essentially) situation and were able to offer such good thoughts on the matter.  You asked my mom some questions and made her really think about some different things and I think it's a step in the right direction for them both.

You brought to the surface some really important questions and thoughts for my mom without making her feel bad.  I can be a bit harsher and it was really wonderful for me to see you laugh with her and ask some tough questions without even knowing her.

Rebecca

Riktig energi-kick
Att någonting positivt händer under kraniell osteopatisk behandling hos Rita, inte bara i kroppen utan liksom i hela min varelse, det vet jag. Efter första behandlingen fick jag en riktig energi-kick. Jag ville och orkade ta itu med det som inte kändes så bra i mitt liv. 
Läs mer...

Snabb hjälp
Osteopati a'la Rita Borenstein är en snabb hjälp vid svårt belastande psykosomatiska tillstånd. Ett par behandlingar brukar hjälpa för att vara tillbaka på banan med full kraft.

Tacksam storföretagare

Själslig läkning
Behandlingarna hos Rita har varit en viktig komponent i den genomgripande själsliga läkningsprocess jag genomgår efter åratal av övergrepp från bägge mina föräldrar. Rita har hjälpt mig att få hoppet tillbaka, att tro på framtiden och att bli fri från smärtan/svärtan.

Egen företagare, 41 år

Lösa gamla låsningar
Hos Rita fick jag vila i hennes omvårdnad, medan hon löste upp gamla låsningar på alla plan och jag kände mig mer levande än på länge. Gick därifrån med ny frihet i känslan, tanken och fysiska kroppen.

Coach, 42 år

Bemött med värme
Hos Rita har jag blivit bemött med värme, klok ödmjukhet och en nästan magisk behandling. Jag har känt mig omhändertagen och blivit befriad från spänningar i min kropp. I dagens stressade samhälle skulle nog de flesta må bra av att bli behandlade av Rita. 
Läs mer...

Son med allergiproblem
Vår son lider av ganska svåra allergiproblem, särskilt om våren när det är mycket björkpollen. Husläkaren ordinerade cortison och sa att han skulle vara tvungen att ta det hela livet i praktiken. Vi kände oss mycket tveksamma till detta men såg ingen annan utväg tills vi träffade Rita Borenstein som är osteopat.
Läs mer...

Det händer i händerna
Egentligen förstår jag inte vad som händer, men det händer genom Ritas händer. Inte bara jag mår bättre min omgivning påverkas, familjen och kunderna. Jag hoppas att fler har möjlighet att ta del av Ritas behandlingar.

konsult, 53 år

Skulle sluta röka...
Jag gick till Rita för att få hjälp med att sluta röka. Jag fick istället hjälp med att hitta mig själv. Jag minns första gången jag fick behandling. Jag låg där på britsen och väntade, väntade på att behandlingen skulle börja. Jag trodde det skulle vara någon form av massage. Istället var det som elektriska impulser längs min ryggrad och jag var förundrad. 
Läs mer...

Vändpunkt i mitt liv
För 1 år sedan blev jag sjukskriven för utbrändhet med symtomen högt blodtryck, huvudvärk och öronsusningar. Trots sjukskrivning och medicinering blev jag inte bra. Jag blev då rekommenderad att uppsöka Rita. Jag visste ingenting om osteopati men var öppen för att pröva allt som eventuellt kunde hjälpa mig bli frisk.
Läs mer...